CALENDAR FISCAL

JOI 2 MAI
Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal - Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

Depunerea Declarației ... [continuare]
STIRI

Titlu Din 2015, firmele vor trebui sa afiseze o noua placheta cu Telefonul Consumatorilor
Data 23-12-2014 14:51
Sursa www.avocatnet.ro
Placheta cu Telefonul Consumatorilor, pe care firmele o utilizeaza in prezent, va fi inlocuita de anul viitor cu un nou model, se mentioneaza intr-un ordin al ANPC, publicat luni in Monitorul Oficial. Concret, firmele vor fi obligate sa afiseze o placheta care va contine, printre altele, toate datele de contact ale comisariatului judetean pentru protectia consumatorilor, in raza caruia se afla acestea.

Ordinul ANPC nr. 594/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 937 din 22 decembrie 2014 si care va intra in vigoare pe 20 ianuarie 2015 modifica Ordinul ANPC nr. 72/2010.

Conform noilor dispozitii, pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a le da acestora posibilitatea sa afle informatii referitoare la modul in care pot face sesizari ori reclamatii cu privire la produsele si/sau serviciile ce le sunt puse la dispozitie, operatorii economici au obligatia sa afiseze numarul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORILOR - 0219551, adresa si numerele de telefon/fax ale comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor in a caror raza teritoriala se afla operatorul economic, precum si adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro.

Spre deosebire, in reglementarile actuale se mentioneaza ca numarul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORULUI - INFOCONS - 021.9551 este linie telefonica cu tarif normal, insa acesta lucru nu se regaseste si in noul act normativ.

In plus, prevederile aflate in vigoare stabilesc ca firmele trebuie sa afiseze si adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protectia consumatorilor si comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor, nu doar adresa si numerele de telefon/fax, asa cum se va intampla de anul viitor.

Mai mult decat atat, Ordinul ANPC nr. 594/2014 introduce un nou model al plachetei cu Telefonul Consumatorilor. Astfel, din 20 ianuarie 2014, firmele vor trebui sa afiseze o placheta cu date specifice judetului in care isi desfasoara activitatea.

Ce informatii va cuprinde noua placheta?

Conform actului normativ care va intra in vigoare anul viitor, pe noua placheta se vor regasi urmatoarele informatii:

mentiunea expresa "Telefonul Consumatorilor 0219551";
denumirea comisariatului regional in raza caruia firma isi desfasoara activitatea;
denumirea comisariatului judetean in raza caruia firma isi desfasoara activitatea, precum si datele de contact ale comisariatului: adresa, numarul de telefon si de fax;
mentiunea: Reprezentantii asociatiilor de consumatori nu au drept de control al operatorilor economici, conform art. 42 din OG nr. 21/1992;
mentiunea: Apelarea numarului 0219551 poate fi taxata in functie de tipul de abonament detinut de consumator.
Modelul va putea fi descarcat de pe site-ul ANPC, iar placheta este gratuita, se arata in noile dispozitii. Puteti consulta mai jos placheta valabila pentru Bucuresti:



In aceste conditii, din 20 ianuarie 2015 firmele nu vor mai putea sa utilizeze placheta standard, valabila in prezent. Aceasta se completeaza in prezent de catre firme, cu adresa, telefonul, faxul si e-mail-ul comisariatului judetean in raza caruia acestea isi desfasoara activitatea.

In schimb, de anul viitor, firmele nu vor completea placheta, pentru ca aceasta va cuprinde toate datele necesare informarii consumatorilor.

Va reamintim ca afisarea plachetei se va face in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului.

Important! Telefonul consumatorului este o linie telefonica cu tarif normal, la care consumatorii pot suna pentru a primi informatii cu privire la modul in care pot face sesizari sau reclamatii referitoare la produsele si serviciile ce le sunt puse la dispozitie.

Telefonul Consumatorului urma sa fie gratuit, insa ANPC s-a razgandit

Ordinul ANPC nr. 163/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 338 din 8 mai 2014, stabilea ca numarul Telefonului Consumatorului urma sa se modifice.

Astfel, din 7 iunie consumatorii urmau sa se informeze asupra modului in care puteau face sesizari ori reclamatii apeland gratuit, din orice retea nationala, un nou numar al Telefonului Consumatorului 021.9414.

Acest lucru insa nu a mai fost pus in practica, dupa ce Ordinul ANPC nr. 163/2014, care stabilea noul numar, a fost abrogat prin Ordinul ANPC nr. 223/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 421 din 6 iunie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data.

Abrogarea acestor dispozitii a fost motivata de "unele dificultati tehnice intampinate in a oferi gratuitatea numarului de telefon al consumatorilor", dupa cum a informat atunci ANPC.

"Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sustine si sprijina demersurile consumatorilor in momentul in care apeleaza la respectarea drepturilor acestora. In acest sens, ANPC doreste sa ofere posibilitatea consumatorilor ca acestia sa se poata adresa in mod gratuit atunci cand sunt nemultumiti de serviciile sau produsele la care apeleaza", a declarat atunci Marius Alexandru Dunca, presedintele ANPC.

In plus, autoritatea a anuntat in vara ca urmeaza ca, in cel mai scurt timp posibil, sa fie comunicat numarul de telefon apelabil gratuit pus la dispozitia consumatorilor.

In prezent, numarul de telefon pe care consumatorii il pot apela pentru a se informa asupra modului in care sa depuna o sesizare sau o reclamatie este 0219551, linie telefonica cu tarif normal.

Stiri
x