CALENDAR FISCAL

JOI 27 FEBRUARIE
Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010

Depunerea Declarației privind obligațiile d ... [continuare]
DIVERSE

TOP 6 LIMBI PE CARE UN CEO AR TREBUI SA LE STIE


In timpul unei sesiuni "Intrebati orice" tinuta mai devreme in acest an, fondatorul Microsoft Bill Gates a spus ca cel mai mare regret din viata lui este ca vorbeste doar in limba engleza.

Nu este exact ceea ce cineva ar fi astepat sa auda de la miliardarul fondator al uneia dintre cele mai mari corporatii din lume.

Bill Gates a declarat asta ca urmare a unei demonstratii impresionante de chineza semi-fluenta vorbita de Mark Zuckerberg in timpul unei sesiuni Q&A cu studentii Universitatii Tsinghua in Beijing in octombrie anul trecut. Prin invatarea limbii chineze, Mark Zuckerberg a demonstat clar ca vorbirea limbii locale este un pas important spre dezvoltarea de relatii de afaceri mai profunde si castigarea inimilor si mintilor pietelor tinta - si are dreptate.

Acestea sunt limbile pe care orice CEO ar trebui sa le invete:

1. SPANIOLA

Din toate limbile din lume, Spaniola este limba cu care agentiile online de traducere lucreaza cel mai mult, reflectand o piata enorma in intrega lume. Pe langa potentialul urias al Americii de Sud si Centrale cu instrumente puternice ecomomice in tarile emergente precum Mexic, Argentina, Chile, Peru, Columbia si Venezuela - ca sa nu mai vorbim de Spania - limba spaniola merita invatata chiar si numai pentru a te adresa comunitatii Hispanice din SUA, a carei putere de cumparare este deja mai mult de un trilion de dolari si este in crestere.
Spre deosebire de dialectele vorbite, formele spaniolei scrise sunt mai uniforme decat sunt formele altor limbi ceea ce o face mai usor de invatat.

2. PORTUGHEZA

Portugheza a devenit deja a patra limba cu care agentiile online de traducere lucreaza, reflectand o crestere exponentiala in ultimii ani.
Este evident ca nu pe Portugalia avem ochii aici, ci mai degraba pe Brazilia, care se transforma rapid dintr-o piata emergenta intr-una dintre cele mai bogate natiuni.
Cu o populatie enorma, tone de resurse naturale si o crestere a comunitatii high tech, invatarea limbii portugheze va fi de ajutor in a patrunde hatisurile locale de cultura de afaceri. Plus, imaginati-va distractia din timpul Carnavalului daca vorbiti limba locala.

3. CHINEZA

Exista zeci de limbi si dialecte vorbite in China, si in timp ce dialectul mandarin este de departe cel mai vorbit - de fapt, este cel mai raspandit dialect din lume cu 1,1 miliarde de vorbitori nativ - alte dilecte chinezesti sunt vorbite de sute de milioane de oameni.
Wu, de exemplu, utilizat in centrul financiar din Shanghai, este vorbit de mai mult de 80 de milioane de persoane - este o piata potentiala de marimea Germaniei!
In functie de ce zona a Chinei tintesti si de faptul ca dialectele din tara sunt practic uniforme, invatand Wu, Jin, Min sau Yue va merita cu siguranta efortul.


5. RUSA

Rusia are o piata de aproape 150 de milioane, aparent nesfarsite resurse naturale si un sector IT in crestere. In plus, limba este vorbita in diferite grade in tarile fost sovietice (aproximativ 300 de milioane de vorbitori in total) - multe ecomonii emergente importante ele insele - aducand-o pe locul 9 in lista de limbi cu care lucreaza agentiile online de traducere. Stiind limba rusa va fi de ajutor in castigarea increderii liderilor de afaceri locale. Si puteti citi Tolstoy si Dostoyevsky in original.

5. ARABA

Sute de milioane de oameni din intreaga lume vorbesc araba - este a cincea cea mai vorbita limba din lume - deci nu este nicio surpiza ca araba este numarul 10 pe lista noastra. Limba araba, cu o crestere de cultura online, nu are propriile sale Amazon sau Alibaba, fiind o piata cu un potential imens, ca sa nu mai vorbim de ecomomia profund axata pe petrol din regiune. Directorii care vorbesc limba lor vor avea clar un avantaj in aceasta piata. Dezavantajul? Cu zeci de variante distincte a arabei vorbite, alegerea celei mai potrivite variante va fi un proces dificil.

6. GERMANA

Germana este cea de a doua limba tradusa de agentiile online, reflectand statutul tarii de cea mai mare economie a Europei si una dintre cele mai puternice ale lumii. Suficient spus.


Invatand o limba straina poate fi o investitie majora de timp si energie, dar vorbind chiar si la un nivel rudimentar limba nativa a unei tari ajuta enorm in spargerea barierelor culturale si in castigarea increderii potentialilor parteneri.


Sursa: www.huffingtonpost.com

x